Jak urychlit růst svalů nejen díky doplňkům stravy. Základní pravidla výživy vedoucí k rychlému a efektivnímu svalovému růstu..
Firma AMINOSTAR vydala skvělý leták, ve kterém je stručně a jasně popsán systém jak nabrat svalovou hmotu pomocí doplňků a správné stravy a já si řekl, že by stálo za to se o obsahu daného letáčku podělit i s Vámi - našimi čtenáři.
Výživa nedůležitější než cvičení!
Každé malé dítě ví, že kondice a svaly se rodí cvičením a tréninkem. Jedním dechem však musíme dodat, že cvičení nepřinese očekávanéplody v podobě vyrýsovaných svalů, pokud po něm nebudeme odpočívat(regenerovat), protože svaly rostou v klidu, nebudeme svalům dodávat potřebnou vodu, minerálie, vitamíny a růstové látky, protože svaly se skládají ze dvou třetin z vody a z jedné třetiny ze svalových bílkovin a tuků.
Jinými slovy, chceme-li přeměnit čas strávený cvičením ve fitcentru na krásně zformované svaly, musíme se spolehnout nejen na trénink, ale především, a to nejméně ze dvou třetin, na výživu! Jste příjemně překvapeni? Vždyť ušetříte až dvě třetiny času stráveného namáhavou dřinou v posilovně, když se budete věnovat výživě a jejímu doplňování tolik, kolik si zaslouží.
Základní pravidla výživy vedoucí ke svalovému růstu
strava musí svaly dobře anabolizovat, tj. dodávat do nich energii potřebnou ke cvičení a stavební látky, potřebné k jejich růstu, tj. bílkoviny a jejich stavební kameny – aminokyseliny
strava musí být v pravý čas, postupně a v odpovídajícím množství i složení do svalů přes trávicí soustavu vstřebána, není však jednoduché tohoto cíle dosáhnout běžnou stravou bez jejího doplňování(suplementace) moderními, vysoce vstřebatelnými a tedy účinnými doplňky stravy
doplňky a cvičení musí stimulovat sval i k valstnímu růstu, tj. dělení buněk za vzniku nových svalových vláken, zhuštěných a silnějších svalových snopců
úloha doplňků stimulující svalový růst je tím významnější, čím kvalitnější jsou doplňky a čím kvalifikovanější je výběr
nelze se však obejít bez kvalitní přírodní stravy, založené natěchto potravinách: krůtí a kuřecí maso bez kůže, ryby, libové hovězí maso (svíčková a kýta), sojové výrobky, nízkotučné mléčné výrobky, luštěniny,vaječné bílky, celozrnné pečivo, ovesné vločky, čerstvé ovoce a zelenina, olivový olej.
Hustota svalu = hustota svalových bílkovin
Bílkoviny
Začněme stavební látkou svalu číslo jedna a tou je bílkovina(protein), produkt zřetězení molekul aminokyselin tzv. peptidickými vazbami. Musíme ji přijmout tehdy, když ji sval nejvíce potřebuje k růstu a regeneraci a zejména v takové formě, aby byla svalem přijata a postupně vstřebána,aby jinedoprovázely látky, které mohou působit trávicí problémy(např. mléčný cukr – laktózu z méně hodnotného zdroje bílkovin, kterým je obyčejné sušené mléko), aby byla v co nejčistší formě(neobsahovala žádné balastní látky na úkor těch účinných - bioaktivních).
ACTIONS WHEY PROTEIN 85
Díky výrobě moderní chemicko-technologickou metodou tzv.ultrafiltrace jde o protein vyšší kategorie, tj. v nejvyšší možné čistotě, se stoprocentní vstřebatelností, s maximální biologickou dostupností praorganismus
Snadno se dávkuje, protože neobsahuje žádný balast jako méně kvalitní výrobky.Na obsah, vstřebatelnost a účinnost bílkovin v tomto přípravku se můžete opravdu spolehnout.Obsahuje až 85% bílkovin.
NIGHT EFFECTIVE PROTEINS
Je postupně vstřebatelná bílkoviny podporující svalový růst zejména během nočního spánku, obohacená speciálními minerály v komplexu ZMA, podporující anabolizaci, regeneraci svalů i kvalitu a hloubku spánky sportovce.
BCAA EXTREME PURE
Větvené aminokyseliny chrání svalovou hmotu před rozpadem, urychlují a prohlubují regeneraci a zvyšují svalovou sílu.
KREATIN
Jako stavebník potřebuje moderní betonovou pumpu, aby dopravil tuhnoucí stavební hmotu(bílkoviny) na určené místo své stavby(sval), i vy potřebujete dopravit bílkoviny žaludku přes střevní stěnu do svalu a s ní dostatek vody – vždyť svalové vlákno se jen z bílkovin bez vody(vody je ve svalu až 60%) nevytvoří. Takovou „pumpu“ představuje tělu vlastní látka – kreatin, bez které by vůbec nefungovala přeměna energie ze stravy na energii svalovou. Když svaly fungují v běžném, tj. nesportovním režimu, vystačíte s jeho přirozeným obsahem v těle(přijímáte ho v červeném mase). Když však tvrdě trénujete a chcete, aby se ponejvíce proteinů využilo k výstavbě a růstu svalové hmoty, je právě kreatin skvělou pumpou, ženoucí stavební látky a vodu do svalu, který tím nabývána objemu i kvalitě.
KRE-ALKALYN
Z kategorie nejúčinnějších kreatinových výrobků, které v organismu nedegradují na neúčinné zatěžující látky(kreatinin), dokáže naplnit svaly velmi rychle(bez plnicí fáze a cyklování jako starší formy kreatinu) Je 10krát silnější než klasický kreatin monohydrát.
SACHARIDY
Představují nejdostupnější palivo pro svaly, které se zabudovávají jako tzv.glykogen do svalové tkáně před tréninkem i po něm. Tím zajišťuje spolehlivé načerpání energie do svalu při tréninku a jeho hlubokou regeneraci po něm.
ACTIONS WHEY GAINER
Je patentovaná směs ušlechtilých škrobů, stavebních a regeneračních bílkovin, rychle vstřebatelná ve svalu jako pohotový zdroje energie pro trénink a jako účinný nástroj následující hluboké regenerace, při níž sval roste.
JAK BY MĚL VYPADAT JÍDELNÍČEK ÚSPĚŠNÉHO NATURÁLNÍHO KULTURISTY,
který se spoléhá na serióznost sportovní dietologie, nutričních věd a značkové výrobky?
Přinášíme jídelníček, který je určen každému,kdo usiluje o rychlý svalový růst. Uvedená množství doporučujeme pro 80tikilového sportovce – přizpůsobte si je podle vaší vlastní tělesné hmotnosti a osobních cílů.
1. jídlo – snídaně:
Ráno nalačno: 2 tobolky Aminostar Kre-Alkalyn, zapít ovocným čajem. Míchaná vejce z 1 vejce a 4 bílků (bez tuku na nelepivé pánvi), ochucená bylinkami, 1x šálek ovesných vloček (měřeno v suchém stavu) s rozinkami a odstředěným mlékem, 1 velkéjablko, zelený nebo ovocný čaj
2. jídlo – přesnídávka:
2 šálky netučného mléka, 2 lžíce medu, 2 odměrky Aminostar Actions Whey Protein 85 ve 300ml vody, 1 velký banán
4. jídlo – svačina
1,5 šálku sýra cottage s ananasem, 1 bageta opečená v topinkovači, 2 tobolky Aminostar Kre-Alkalyn a 3 kapsle BCAA EXTREME PURE před tréninkem, ihned po tréninku koktejl ACTIONS WHEY GAINER z 1 odměrky a 200ml vody a 3 kapsle BCAA EXTREME PURE, hodinu po tréninku 1 odměrka ACTIONS WHEY PROTEIN 85 ve 300ml vody
6. jídlo -2.večeře
půlhodiny před usnutím 2 odměrky NIGHT EFFECTIVE PROTEINS v 200ml vody
CO DĚLAT
Jednodušší sacharidy přijímejte v podobě koktejlu po tréninku. Jsou to rychle vstřebatelné cukry, které obohacují krevní oběh energií rychleji než jiné sacharidy. To přispívá k rychlejší regeneraci unavených svalů.
Než jdete spát, dejte si druhou večeři s postupně s postupně vstřebatelnými proteiny. Chcete-li přibírat svalovou hmotu, je noc velmi důležitá. Během 6-9 hodin spánku totiž může dojít ke zvratu pozitivní energetické bilance.Jako 2. večeři byste měli přijmout koktejl obsahující bílkoviny z tvarohu a syrovátky, vyrobené technologií s postupným uvolňováním.
Plánujte dopředu! Abyste mohli sníst každé 3-4 hodiny nějaké jídlo nebo koktejl, musíte si všechno pečlivě naplánovat (viz vzorový jídelníček)
Jezte pestře! Věda neustále objevuje nové a nové složky podporující zdraví, obsažené v různých druzích potravin. Čím více druhů potravin budete jíst(to platí zejména o bílkovinách, ovoci, zelenině a pečivu), získáte tím nejenom dostatek kvalitních sacharidů a bílkovin, ale i celou řadu užitečných látek, podporujících svalový růst a zpomalujících ukládání tuků.
CO NEĎELAT
Nikdy nesnižuje počet denních jídel. Stačí, když z 5-6 jídelních dávek jednu vynecháte a hned jste o krok zpátky. Vaše tréninkové úsilí potom vychází naprázdno. I když jste během dne hodně pracovně zaneprázdněni, mějte sebou neustále nějaké sendviče a mixujte si kotejly (nebo si je berte v nádobě sebou), abyste dodrželi plán denního příjmu bílkovin a sacharidů.
Nekopírujte profesionální kulturisty. Mělo by Vám stačit 1,5 g bílkovin na 1 kilogram tělesné hmotnosti. Gram navíc znamená pouze nadbytečné kalorie a trávicí problémy.
Nepřejídejte se. Velkými svaly se neobalíte přes noc. Přibírejte rychlostí 1-1.5kg za 3-4 týdny. Jezte tolik, abyste se po jídle necítili přecpaní, ale nasyceni. Pokud budete cítit nadýmání, plynatost a zhoršené trávení z nepřiměřených porcí nebo z nekvalitních koktejlů, budete zřejmě nabírat tuk místo skutečných svalů.
Nešetřete na kvalitě přípravků. Všechno chce nejen svůj čas, ale i kvalitu. Levnými,nekvalitními a špatně okopírovanými neznačkovými výrobky úspěch v budování svalstva jen oddálíte. Buďte vytrvalí, neúnavně hledejte kvalitu v sobě i v tom, co jíte, a nikam nespěchejte.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit! Pokud nejste registrovaný čtenář, můžete se registrovat přímo zde!
lolec: n Komentář ze dne: 12.04.2008
Během jednoho roku se mi zvětšil biceps az o 6 cm ale tedka jako by se to zastvilo .zadne vysledky , zadny vetsi vykon .
lubas: lubas Komentář ze dne: 07.11.2007
zajímá mě z hruba po jaké době svali zareagujou na dení přísun 200g bilkovin,když už několik let neni muj přijem bílkovin vice jak 80g.Važim 100kg a cviceni je bez problemu.Kdo to neví určitě,tak at prosim neodpovídá,zkreslenych doměnek už mam dost,dík.
Günter: michaeli Komentář ze dne: 27.09.2007
pouzivam na bic. zdvih sirsi uchop a nemyslim si ze je zas tak dulezity pri tlacich s jednoruckama dopinat lokty protoze ramena pracujou hlavne prvni polovinu pohybu, ikdyz kdyz je dopnes je silnejsi kontrakce ..
michaeli.broakwist: Gunter Komentář ze dne: 27.09.2007
Měj na zřeteli,že cviky je nutné jet poctivě a ne tak jak to mnoho lidí cvičí.Například biceps ve stoje si téměř nadhazují.Vždy používej široký úchop tyče,jen široký úchop ti dá velkou sílu a nárust svalů.Málokdo ví,že úzký úchop je utrpením pro loketní klouby a že se při něm deformují svaly na prsou a tricepsu.Jsou to mé dedukce,ale musím říci,že správné.O kulturistiku se příliš nezajímám,takže nemám přehled o soutěžích,titulech a borcích)).Když pojedeš ramena s jednoručkami,vždy měj ruce téměř napnuté.Sice nebudeš ze začátku mít velké váhy,ale časem to bude ok.Při pokrčených loktech se ničí ramení klouby a trhá se pomalu a jasně svalstvo.Můj tréning je tvrdý,ale ohleduplný.Kámoš si dal přecevzetí,že do Vánoc bude dělat na benči min 140.Včera poprvé zvedl 130 kg,takže mne pomalu dotahuje.Mám radost.Všiml jsem si,že mnozí jedinci začali napodobovat náš tréning.Jinak nebýt sestry,tak jsem nejmenší v rodině))).
Günter: michaeli Komentář ze dne: 26.09.2007
tvuj tata mi pripomi rozmerama Holka Hogana :-D :-D ok trenink zkusim, jak to zabere trosku vic nez normalni tak ti uverim xD jestli je to pravda tak rekni colemanoj ze za tri mesice se muze jit zahrabat .. :P :-D
michaeli.broakwist: Guntere a M.i.k Komentář ze dne: 25.09.2007
Je mi líto,že se někdo musí ihned skláněti k obvinění,že lžu či beru cosi.Je to holý fakt,že za těch 5 měsíců jsem rychle naskočil na síle a svalech.A k tobě M.i.ku:myslím že máš pravdu.Můj otec je černoch,který měří 211 cm a váží 177 kg.I v 63 letech je samí sval.Možné je,že mám zděděné geny,ale to posoudit nemohu.Matka je přeci jen bílá.Zapomněl jsem ještě,že kámoš hulí tak 20 cigár denně i přesto to na něm zabírá.Jednou za dva měsíce změním tréning.Pokaždé je velmi tvrdý a těžce rozdýchatelný(trochu s nadsázkou).Ale nakonec se dá zvládnouti.Dám jeden z tréningů,zkuste ho na jeden měsíc a pak suďte.Je to pouze část,ale zkuste ho jet 3x do týdne(po,st,pá).Váhy jsou mé,musíte je přizpůsobit sobě.
Pulower 3 serie s jednoručkou.1S-10 tahů se 45 kg 2S-10 tahů 60 kg 3S-6 tahů 75 kg.
Benč 7 serií. 1S-15 t s prázdnou tyčí 2S-10 t 60 kg 3S-10 t 90 kg 4S-10 t 110 kg 5S-6 t 130 kg 6S-4 t 150 kg 7S-2 t 160 kg
Benč opačný úchop 5 serií. 1S-10 t 60 kg 2S-10 t 90 kg 3S-8 t 110 kg 4S-6 t 130 kg 5S-4 t 150 kg
Benč na sklopce,třetí pole sklonu 4 serie. 1S-10 t 80 kg 2S-10 t 90 kg 3S-6 t 100 kg 4S-4 t 110 kg
Výtlak činky v sedě za hlavou (spouštět činku až na trapézi) 4 serie. 1S-10 t 50 kg 2S-8 t 60 kg 3S-6 t 70 kg 4S-4 t 80 kg
pak je superserie tří cviků,biceps (rovná tyč)-triceps na kladce-tricepsová výtlaková věž (zvedání těla pomocí tricepsu) 4 serie. 1S-10 t biceps 20 kg,triceps 10 t 40 kg,věž 12 t 130 kg 2S- 10 t biceps 30 kg,triceps 10 t 60 kg,věž 12 t 150 kg 3S-8 t biceps 40 kg,triceps 8 t 70 kg,věž 10 t 180 kg 4S-5 t 50 kg,triceps 7 t 80 kg,věž 8 t 180 kg
Přítahy kladky k prsům,široký úchop 4 serie. 1S-10 t 55 kg 2S-10 t 75 kg 3S-8 t 95 kg 4S-8 t 110 kg
Všechny cviky pouze široký úchop.Toto je pouze zlomek část tréningu.Kdo ho zkusí,bez předsudků,ať mi napíše.Jinak jím pouze kuřecí,krůtí,Mc Donalds.Jím mnoho ovoce a zeleniny,ale jen proto,že to miluji ne proto že to potřebuji.Nepiji vůbec žádný alkohol a zřídka kdy minerálky.Piji nor
Günter: michaeli Komentář ze dne: 24.09.2007
jo tyses zlepsil za 5 mesicu na benchi o 110 kg, no to sis asi pichal denne 5 ampulek winstrolu nebo kecas spis to druhy, ani clovek s tou nejlepsi genetikou by takovejhle pokrok udelat nemoch
M.i.k: To Michaeli Komentář ze dne: 23.09.2007
Vis..ono to je hodne o genetice...co se tyce prujmu..zalezi jake doplnky uzivas, jakou mas stravu a pokud uzivas kvaltni doplnky SPRAVNE, tak travici problemy by nemely nastat.....
ne kazdy ma to stesti mit dokonalou genetiku, kde pri spravne skladbe treninku a prumerne strave roste jak z vody!
A to je ten problem..nehajim tu vsechny doplnky..jen vim ktere funguji a jak je zakombinovat do bezneho dne spolecne se stravou, abych jak se rika "splnil" a dal svalum to co zadaji. Nekteri bohuzel maji ne moc pestrou stravu a tudiz musivolit vetsi kombinace doplnku a na tom neni nic spatneho pokud chteji "plnit" i taci!!!
michaeli.broakwist: jak urychlit růst svalů Komentář ze dne: 23.09.2007
Bohužel s článkem nesouhlasím.Jím stále co chci,do posilovny chodím 3x týdně a netlačim nic z těchto přípravků.A svaly rostou stále dobře.No posuďte:před 5 měsíci jsem začal cvičit.Vážil jsem 83 kg na výšce 180 cm.zvedal jsem s velkou námahou na benči 55 kg!Prostě pěkný průjem.Nechal jsem si nakecat přesně takové věci,které popisuje článek.Od třetího dne jsem měl jen střevní problémy a tak jsem začal jíst to co vždy a přípravky jsem poslal k vodě.Dnes vážím 103 kg,zvedám v pohodě na benči 160 kg a tím štvu všechny ty co makají např 3 a více roků.Ruce jsem měl k popukání,no prostě hnus,tenkrát byl obvod bicepsu 35 cm a po pěti měsících 46 cm.Články tohoto ražení již neberu vážně,ba naopak tvrdím,že skvěle nastavený tréning je nade vše.Když vidím jak se chlapy honí za svaly běžným tréningem a stále nic.Je jich mi líto,ale radit jak cvičit je vždy obtížné.Spousta chlapů je ješitná,než-li by si nechali poradit.Svůj tréning mám vyzkoušený i na svém kámošovi a se stejným účinkem jako u mne.Po dvou měsících zesílil,nabral svalovou hmotu a na benči zvedal 70 kg a dnes již 120 kg.Jde jen o přesvědčit se co je pro dané tělo rájem pro růst.Každý jsme originál a tudíž je nutné u každého jedince vytvořit zcela ojedinělý tréning.Jasně že vše není ohledně bílkovin kec,ale převážná většina je pouze marketingový trik.
Günter: B.raien Komentář ze dne: 01.09.2007
jj presne tak neptejse a spis si neco precti a vic chodit do posilovny nemusi vzdy znamenat zrovna vetsi prirustky..
M.i.k: To B.raien Komentář ze dne: 31.08.2007
A tenhle clanek si cetl???? Asi moc ne, pac jinak by ses takhle neptal. Cili z
Zaklad je radna strava..bilkoviny, sacharidy..pak doplnky..
B.raien: Poradtě mě prosim Komentář ze dne: 31.08.2007
Čau hele potřeboval bych pleas poradit je mě 17 a do posilovny chodim už 3 roky ale vypadám pořád stejně dřív jsem tam chodil 2x tejdně a ted každej den ale stejně nepřibírám svaly...nevim jak na to nebo nevim co mám jíst třeba po cvičení aby mě začli rust svaly...budu rád když mě někdo poradíte dík
Günter: Edifice Komentář ze dne: 27.08.2007
Jo-jo..
edifice: Komentář ze dne: 24.08.2007
Zdarec,díky za rady vyzkouším.
Günter: EDIFICE Komentář ze dne: 19.08.2007
Žereš jak holka, místo těch jogurtů a musli si tam dej poradny jidlo, maso, vajicka, syry, ne zadny musli na hubnuti :D:D O kilo je to uplnně normalní. Pořádnej oběd i s pitím má tak kilo takže.. Misto 2 dcl mlika rano a 1 dcl večer si dej 0,5 l rano, 0,5 l odpoledne a 0,5 l večer a uvidíš jak přibereš. Časem to mlíko uber jen na litr denně aby se s tebe máma nezbláznila :). A vyser se na 150 g tvaroh proboha, si holka ? Sněz klidně pul kila tvarohu a ještě si k tomu dej ještě pul krabice mlika a dej si to před spaním.Když takle rapidně zvýšíš příjem potravin, zrychlí se ti metabolismus a přibereš fakt rychle aniž bys přibral moc tuku. Jíš jak moje ségra, kdybych jedl 1200 kcal denně tak mám za dva tejdny pět kilo dole.Šetři si prachy a kupuj si maso a takovyhle věci a uvidíš že přibereš, nesmíš se jen starat o to abys měl hodně vlákniny na tvuj travici system :D
edifice: Gunter Komentář ze dne: 18.08.2007
To já vím,že je člověk večer těžší než ráno ,ale o kilo?To je jedno.Věř, nedám víc než 1500kcal
Ráno musli 50g+ 2dlmlíko--- 1280Kj
svačina jogurt150g+50gpiškoty nebo mlíko--- 1050 Kj
oběd 150g kuřecí prsní řízek+celozrnný chleba moskva 2ks+zelenina-2000Kj
Svačina 80g tuňák ve vlastní šťávě+zelenina---450Kj
Večerě 150g tvaroh+dl mlíka+10piškotů--- 650Kj
celkem 5430Kj=1296,8Kcal
Günter: Piff Bull Komentář ze dne: 10.08.2007
vydrzi mi 7 tydnu, tri odmerky denne
Günter: edifice Komentář ze dne: 10.08.2007
to neres kazdej ma rano mensi vahu nez vecer to je jasny. Sak to staci ty vajicka tvarohy tunaky atd. ale to nechapu 1500 kcal, jak to jako pocitas to vis u kazdyho jidla kolik to ma kalorii ? podle me jestli do sebe cpes tolik potrevin tak to nemuze mit jeom 1500 kcal
edifice: Pomoc Komentář ze dne: 10.08.2007
Potřeboval bych poradit,přes den do sebe dostanu cca 1500kcal a to jím vcelku slušně včera jsem měl 73,5kg a ráno jsem se probudil a váha ukázala 72,2Kg.Z čeho myslíte ,že tělo vztřebalo tu energii ze svalů nebo z tuku mám obavy ,že ze svalů.Jím normálně 5-6x denně ryby,maso,vajíčka ráno musli atd klasika.Nevím co s tím.
PiffBull: Jak dlouho vydrží... Komentář ze dne: 10.08.2007
Hale a jak dlouho ti guntere vydrží ten protein 4,5 kg Elite whey protein ? Popřípadě kolik dávek deně si dáváš ?
edifice: Gunter Komentář ze dne: 09.08.2007
Zdar,tak to gratuluju pěkný výsledky, dík za typ.Taky jsem nad tím proteinem přemýšlel i když jím vajíčka,tvarohy,jogurty ,maso,tuňáky bílkovin je pořád málo.
Günter: Edifice Komentář ze dne: 09.08.2007
zdar, no tak na to ze cvicis 5 - 7x tydne je tech 1500 kcal hodne malo, to ja jich do sebe nacpu v klidu 3000, a tuky nepribiram ani moc, nj asi mas horsi metabolismus. Ja mam 15 roku, 80 kg, 187 cm a mam trenink 3 + 1. Nekupuj zadnej gainer ale kup si protein ja tedka mam 4,5 kg Elite whey protein za 2070 kč z ronnie.cz, tady to vetsi baleni nemaj, za mesic a neco 4 kila nahore, ale uz vic pribirat nebudu, nebo aspon se o to nejak nebudu snazit, ono co se moc rychle pribere, to se taky hodne rychle shodi ..
edifice: Gunter Komentář ze dne: 09.08.2007
Dík za rady, s těma kaloriema je to problém dostanu jich do sebe za den max.1400-1500Kcal=okolo 6000Kj
Víc ne,ukládá se mě to všechno rádo do tukuvých zásob.
Měřím 178cm a váha 73Kg ,16let.Doporučoval bys mi Gainer 14? nebo jiny doplněk stravy nic takoveho neberu.Cvičím 5-7x týdně,1hod
Günter: Komentář ze dne: 08.08.2007
jo a ty jidla nedavej po trech hodinach jak to ted mas ale lepsi je po dvou hodinach, a hlavne najez se jeste pred spanim, jak sem psal je super ten tvaroh + mliko treba ( hlvne ignoruj kecy od rodicu ze je to blby na zaludek jist pred spanim) :D
Günter: ediffice Komentář ze dne: 08.08.2007
Ja si davam co nejvic tvarohy syry, maso samozrejme kdyz nekdo uvari :D, tunak je taky super jidlo. No jak sem rikal jidlo pred treninkem nejak neresim, proste si neco dam (co nejvic kalorickyho), po treninku je super proteinovej prasek se 100 g cornflakesu, je to docela vyzivny ( 35 g bilkovin, 80 g sacharidu) a navic te to nenasyti moc takze za chvili muzes jist znova. Nebo je taky super po treninku si dat protein a k tomu hroznovej cukr, ja si obcas dam hr. cukr ke snidani jako piti a pak jdu za 40 minut trenovat a po treninku si dam ty cornflakesy s proteinem, pak si dam obed atd.. Ruzne si davam treba chleba s hromadou eidamu nebo tunaka, kteryho fakt miluju. Pred spanim mam nejradsi 250 g tvaroh s 3 dcl mlika, rano se pak probudis a nemas ani hlad .. Jinak hlavne si tim nelamej tak hlavu tim jidlem dulezity je abys mel naky ty bilkoviny sacharidy a hodne kalorii hlavne.
edifice: Komentář ze dne: 07.08.2007
Díky moc.
Já taky jako nevymýšlím extra jídla před tréninkem.
Jím pravidelně v 8,11,14,17,20:00večerě tuňák se zeleninou a k tomu si dám navíc hroznový cukr čistý a to jsem myslel jestli je spravně ten cukr k tomu jako energii do 21:00 trenink a po treninku další sacharidy a 1hodinu potom asi v 22-22:30 150g tvaroh +rozinky Guntere co bys doporučil ty a nebo zmenil
Günter: Edifice Komentář ze dne: 06.08.2007
Ja osobne jidlo pred treninkem moc neresim ja si dam snidani a pul hodky po ni jdu trenovat + nekdy trenuju jeste odpoledne ale je nejlepsi trenovat dopoledne to mi verte, sice kdyz je skola tak to nejde ale o prazdninach jo. Hele Miku jako webmaster bys mel spis poradit nez skoro nadavat edificovi co to tam ma za kraviny dyt on se normalne ptal jestli to ma spravne a tys mu nerek co ma jist ale uplne si ho ,,sprdnul" ze to ma blbe, me si radil taky tak nevim teda ..
edifice: Komentář ze dne: 06.08.2007
Já bych v tom zas takovou blbost nevidel je to tu napsané
v sacharidech
SACHARIDY Představují nejdostupnější palivo pro svaly, které se zabudovávají jako tzv.glykogen do svalové tkáně před tréninkem i po něm. Tím zajišťuje spolehlivé načerpání energie do svalu při tréninku a jeho hlubokou regeneraci po něm.
edifice: Komentář ze dne: 06.08.2007
XC90@email.cz
A jak by to podle tebe mělo být postavené správně!
M.i.k: Komentář ze dne: 05.08.2007
Co to tam cpes za kraviny pred treninkem?...mas to postavene uplne blbe
edifice: Komentář ze dne: 05.08.2007
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat zda je správné to ,že před tréninkem do sebe dostanu sacharidy-piškoty,musli tyčinky asi 1000kj a 1hod po cvičení 200g tvaroh měkký nebo by jste doporučovavali něco jiného?
Měřím 178cm a vážím 74kg posiluji 6-7x týdně + fyz.námaha doma a chtěl bych znát názor na můj jídelníček
snídaně musli 80g+jogurt 150g+ mléko 2dl=2000KJ
svačina jablko 150g
oběd kuřecí maso se sýrem šunkou a těstoviny+zelenina
svačina jogurt 150g
před tréninkem musli+jogurt +tvaroh+piškoty cca 1000Kj
po tréninku 1litr vody +200g tvaroh
Günter: Cartman13 Komentář ze dne: 29.07.2007
Doporučuju kolem 3500 kcal denně
Cartman13: Komentář ze dne: 22.07.2007
Dobrý den chtěl bych se ještě zeptat kolik kalorií bych měl denně sníst , aby můj trénink nepřišel vniveč,tuto informaci jsem se totiž nikde nedočetl...Díky
Petrik: Komentář ze dne: 05.07.2007
Je to pekne napisane, ale rad by som niektore "fakty" uviedol na spravnu (respektive spravnejsiu) mieru.
Ad "ultrafiltracia" : je to fyzikalny proces, ktorym sa zo suspenzie izoluje suspendovana latka (suspenzia - mlieko a ako ilustraciu si mozno predstavit filtraciu cestovin na sitku link: http://en.wikipedia.org/wiki/Ultrafiltration )
Ad "kreatin" : kreatin vobe nefunguje ako pumpa. Kreatin je dalsim zdrojom energie pre svalovu cinnost po ATP (ked sa minie ATP, ide na rad kreatin - ked sa autu minie benzin v nadrzi, doleje sa z kanistry)
Nechcem nic zpochybnovat, ale ked pocuvam niekedy ludi v posilnovni, prevracaju sa mi oci...
Günter: To Mik Komentář ze dne: 04.07.2007
Ok diky za rady ..
M.i.k: To Gunter Komentář ze dne: 04.07.2007
Rano bych doporucoval spise sacharidovou snidani s mensim obsahem bilkovin....prisun energie je po ranu dulezity...
Günter: To Mik Komentář ze dne: 03.07.2007
Jo a jeste co je podle tebe lepsi ke snidani, bilkoviny nebo spis sacharidy ? Ja si vetsinou dam pul litru mlika a par chlebu s hodne marmelady, myslis ze to staci ? :)
Günter: mik Komentář ze dne: 03.07.2007
Jasan, dikes :)
M.i.k: To Gunter Komentář ze dne: 03.07.2007
Prvni vec, ze tere bys mel vychazet je strava a ta by ti mela co nejvice usetrit davkovani proteinaku..je treba se nadtimto poradne zamyslet a skutecne si to poradne rozvrhnout. 1,5-2 g jeplne dostacujicike svalovemu rustu a pokud vazis 77kg, tak 154g bilkovin neni zrovna lehke behem dne prijmout...V Jedne davce se snaz nepresahovat 40g bilkovin....vetsi mnozstvi jezbytecne a nema cenu...Co se tyce davkovani..tak muzes behem dne...ccahodku treba po treninku a pak na noc...to je takova klasika...
Bořekstavitel: Acho jo Komentář ze dne: 02.07.2007
Článek je v celku dobře napsaný....a pánové, to co tady píšete za dotazy, typu 1,5 gramu je asi málo a nebo, že nějaký americký odborník říkal to či ono....je opravdu fuk. Ten kdo cvičí, ale hlavně u toho přemýšlí, ví sám, jak co má brát a kolik, protože si to sám vyskoušel...úpně jednoduché.
Günter: To Mik Komentář ze dne: 02.07.2007
Tim, ze nad 2g bilkovin je to zbytecne, chces rici, ze kdyz budu brat vice, nebudu nabirat svaly vic, ale budu nabirat uplne stejne, jakobych bral treba dejme tomu 1,5 g ?Neptam se proto, ze se chci s tebou hadat, ale proto, ze to nevim (jen aby to bylo jasny xD) . Takze ja vazim 77 kg, ted si du objednat protein, a chci mit maximalni moznej svalovej rust, denne snim v normalni strave asi 100 g bilkovin, a pocital sem s tim, ze bych si daval denne 5 odmerek toho proteinu ( jedna odmerka = 23 g bilk.). Myslis ze by mi bohate stacili treba ty ¨3 odmerky denne takze bych dosahl akorat tak ty 2g bilk na kg ? Ja prave nevim, kdyz budu davat 2 g tak me ten protein vydrzi skoro dvakrat dyl takze by se to vyplatilo, ale nemuzu se porad rozhodnout. A kdybych daval 3 odmerky tak jak je mam rozdelit do dne ? 1 rano a 2 po treninku ? Vim ze to sem nepatri ale nehce se mi psat mail xD
M.i.k: To Cartman13 Komentář ze dne: 01.07.2007
To bude chtit zapojit trochu fantazie.....Neni treba se ridit bezprostrednenejakym ukazkovym jidelnickem..jde spise o to, si danejidla dobre rozvrhnout..cili ja bych navrhoval zkusit si napsat urcity vyber vhodnych jidel vcetne jejich nutricnich hodnot a z toho pak bych si poskladal jednotlive davky...
Cartman13: Komentář ze dne: 01.07.2007
Zdravim,přečetl jsem váš článek ohledně výživy a chci se zeptat jestli jestli neexistuje nějaká alternativa jídelníčku ,pro ty co ještě navštěvují školu?Problém se týká především svačiny a oběda.Díky
M.i.k: Komentář ze dne: 29.06.2007
Ty jses jeste velky zacatecnik...ale casem sam danou problematiku s prijmem bilkovin budes chapat mnohem vice....1,5 nebo 1,6 je uplne fuk... az 2g ....To je optimalni hranice pro NESYPAJICIHO CVICENCE..Vetsi mnozstvi je opravdu zbytecne..a v clanku se o tom i pise...to snad musi pochopit i male dite co uz umi cist...Jinak v cem je americky odbornik rozdilny od ceskeho odbornika??? :-)))
Günter: to mik Komentář ze dne: 29.06.2007
Tento clanek sem si precetl uplne normalne a rikas to jakoby kdyz to pise aminostar ze to musi byt pravda jestli americky odbornik na vyzivu napise ze je dobre pro normalni cvicence, aby brali tolik a tolik a aminostar rekne neco jinyho tak to sorry ale budu verit tomu americkymu odbornikovi ..a nevim proc furt pises 1,6 g kdyz ve clanku je napsany 1,5, jakoze se ti asi 6 libi vic xD
M.i.k: To Gunter Komentář ze dne: 29.06.2007
tak pokud sis tenhle caanek dukladne precetl jakoze asi moc dukladne ne a pokud bys mel nejake logicke mysleni, tak dojdes jasne k zaveru, ze pro normalniho cvicence bez uzivani AS je hranice 1.6g/1kg absolutne dostacujici.....vyssi prijem bilkovin plati spise pro profesionaly co neziskavaji objem pouze dokonalou stravou....
Günter: to stormbeast, to jeans Komentář ze dne: 29.06.2007
Tak ja nejdriv musim oporovat stormbeastovi v tom, ze tohle je tak rada pro kluky kteri cvici cca 3 - 6 mesicu. Takovejhle clanku tohohle typu je vsude hafo, ja delkou cviceni spadam do techto zacatecniku, ale rozhodne nesouhlasim s tim ze by se mi to jeste mohlo hodit, informace v tomto clanku sou zase uplny zaklad a tohle uz sem i presto ze cvicim teprve asi pul roku cet asi stokrat.Jedine co mi porad neni jasne je davkovani bilkovin, ze nekde pisou ze staci bohate pro svalovy rust 1,5 g / kg H a jinde pisou ze byste meli jist denne aspon 3 - 4 g / kg H coz je dost podstatny rozdil a porad v tom nemam nejak jasno.Jinak clanky tohoto typu jsou naprosto vsude, na kazdem webu ( a to hned nekolikrat) a v kazdem casopise, takze bych si dovolil rict, ze tento clanek patri tem uplnym zacatecnikum, kteri prave se cvicenim zacinaji a chteji se neco dozvedet o strave.
Ivoo: clanek Komentář ze dne: 28.06.2007
Tak podle me na to ma kazdej jinej nazor...profik kterej uz zna jak nahradit nejakej protein necim lepsim a vyde to kvalitne stejne a cenove lip zacne tohle kritizovat...min zkusenejsi rika ze je to good clanek s zakladnimi informacemi, protoze kdyz si koupis protein tak je tam napsany kdy to brat...jenze kdyz si koupis vic veci tak to tam napsany neni co a jak brat...
Ja jako pokrocilejsi zacatecnik vim co mam ted kdy brat atd...a stim jidelnakem to je podle me spis jen aby tam nebyly napsany ty suplementy, urcite si myslim ze bych z toho nepribral - VSAK je tam psany 1,1-5kg za 3-4tydny coz je podle me hodne malo...
A ze tam daly svoje vyrobky jako ukazku na tom neni nic spatnyho...tot muj nazor ;)
Jinak diky za clanek...par informaci sem si vzal a myslim ze se budou hodit ;)
d0me: to Mik Komentář ze dne: 28.06.2007
1) souhlas
2) souhlas, btw ze clanek ma informativni formu jsem take napsal ("Aspon je od nich hezke, ze to podavaji naucnou formou.")
Nerejpu do toho, ze to smrdi reklamou. Je to od nich proste dobry tah, jak si ziskat zakazniky.
Ja jsem rad, ze jsi to hodil na hlavni stranku. Takze ti diky za moznost precteni!
M.i.k: To dOme Komentář ze dne: 28.06.2007
Asi se na to divas spatnym pohledem protoze
1) Napsal to vyrobce doplnku - cili je jasne, ze do clanku zahrne svoje produkty, coz jim nemuze mit nikdo za zle a nekteri za tyto informace mohou byt vdecni. Vubec se nedivim, ze neco takoveho vzniklo..je spousty chytraku co si neco koupi a apkani nevijak to brat a kolik toho brat a ve final, kdyz jim to nepiomuze, pac delali vse blbe, dany vyrobek zatrati..od toho je tento clanek(letak)!!!!!
2) Clanek je dost informativni a konecne by kazdy kdo v tom tape, mel udelat jasno kdy a kolik ceho davkovat a jak se stravovat
Cili rejpat tu do toho, ze to smrdi reklamou je zcela zcestne a vubec to s tim nesouvisi, co tu chci tim clankem sdelit!!!!
d0me: jeans Komentář ze dne: 28.06.2007
Chytam se toho proto, ze to tak je. Jinak za informaci, ze reklama je vsude kolam nas dekuji, ale jiz jsem si stacil vsimnout. Nejsem dnesni. Ale tento clanek se jiste u Aminostaru nejmenuje "jak urychlit rust svalu " nybrz "jak prodat vice vyrobku"!
Aspon je od nich hezke, ze to podavaji naucnou formou. A ne ze se to snazi prodat pres vrcholoveho sportovce(mam 150kg a za to vdecim jen tomuto proteinu..)
Jinak proti Aminostaru nic nemam a povazuji tuto firmu za jednu z nej ;)
Jeans: To Strombeast Komentář ze dne: 28.06.2007
Mas pravdu..tohle je presne pro ty zacatecniky.....pokrocily cvicenec ma jiz jine znalosti a takoveto zaklqdy jsou mu vicemene jasne...nicmene dovolim si oporovat na poznamku, ze vetsina z uvedenych doplnku je na ****.
To rozhodne neni pravda, uvedene doplnky a casy uzivani jsou zakladem ve svete suplementu a spravne suplementace a od firmy aminostar to jsou kvalitni produkty.
Stormbeast: Komentář ze dne: 28.06.2007
Přijde mi to fajn rada tak pro kluky, co cvičí 3-6 měsíců...
Právě takovýhle rady jsem jako začátečník sledoval, a nebylo z toho nic :-)
Dalo by se to nazvat návodem na dobrej zdravotní styl - žádný shazování/nabírání, prostě jen cesta ke zdraví a k udržení kondice - ale to je tam zas moc doplňků (a většina z nich je fakt na ***** - aspoň v kontextu zbytku rad, tj. zdravýho life-stylu).
Jeans: Komentář ze dne: 28.06.2007
Reklama je uplne vsude kolem nas...s tim nikdo nic nenadela, tak nevim proc se toho tady chytaji zrovna nekteří, kteří by si prave z daneho clanku meli vzit nejake informace!!!
Günter: dOme Komentář ze dne: 28.06.2007
jj :D
d0me: Komentář ze dne: 28.06.2007
No pekne to maji udelane, hlavne jak mezitim maji narvane sve vyrobky- nj snazi se kluci prodat.
M.i.k: Komentář ze dne: 27.06.2007
1,6 g je naprosto idealni..pokud nejs v sypce..cili maximlane dostacujici.
Co se tyce znakcy..tak nevidim duvod k zatraceni..Aminostar je kvalitni vyrobce a ma kvalitni produkty.....
Jinak je to psise informativni jak a co kombinovat a patri ROZHODNE PRO ZACATECNIKY
Volodimir: Komentář ze dne: 27.06.2007
S tymto jedalnickom,ktory je tu by som mozno vystacil v diete,ale urcite nie pri naberani novej svaloviny[to mam nieco nad 80kg].Clanok je inak v celku dobry,zaciatocnikom odpovie na mnohe ich otazky o vyzive.
herza: herza_2005@volny.cz Komentář ze dne: 27.06.2007
hezkej článek určitě to pomůže začátečníkům.
Doplňky jsou úplně nahovno, action whey gainer? 14% sacharidáky nahovno, BCAA extrem pure nahovno.
jídlo 2 - neni jídlo, chybí vyváženost.
překopat, změnit doplnky, pokud možno firmu a bude to ok.
Každopádně pokud aspoň tohle bude dodržovat 90% fora, budou výsledky! jako stavební kámen je to dobrý.
Günter: aminostar Komentář ze dne: 27.06.2007
ty mede to je reklama jak svin :D:D tam pisou ze staci 1,5 g bilkovin, tak to ja beru tedka a to tedka nejak zvlast nejsem v objemovce.Budu mit tedka objemovku v cervenci a chci jit tak na 2,5 - 3 g bilkovin na kg, ale prave nevim jestli vic priberu kdyz takle extremne zvysim prijem vsech zivin a budu mit objemovku jen mesic ( na vic mi v takovym mnozstvi nevyzbydou doplnky) nebo kdyz budu mit bilkoviny tak na 2 gramech a objemovku budu mit dva mesice ? Jak myslit ze priberu vic ?
Myra: jojo Komentář ze dne: 27.06.2007
A ještě bych přidal Nitrix oxide k tomu kre-alkalynu,ale celková cena je pak taky zajímava 4114 Kč na cca měs :)) only suplments
M.i.k: Komentář ze dne: 27.06.2007
Jasny..urcite jde o reklamu..ale neni zaryte pravidlo uzivat doplnky Aminostar..a rozhodne to neni prioritaumisteni techto rad na tomto serveru....je treba si vzit z clanku..jak suplementovat, jak se stravovat apod...suplementu od ruznych vyrobcu je hafo..jen je treba je vhodne kombinovat spolecen s klasickou stravou a od toho je presne tento clanek.
ruhl: Článek Komentář ze dne: 27.06.2007
Takže z toho vyplývá, že máme jíst jenom suplementy aminostar, nebo nabádá i k jiným firmám, jinak super článek, velká rada do života a pro firmu Aminostar i velký propagační blog.